Czy silnik o małej pojemności musi być słaby? Oczywiście że nie! Przykładem jest tu jednostka 1.3 TCE produkcji Renault. Silnik ten występuje miedzy innymi w wersjach 102, 115, 140 czy 160 KM. I tu małe zaskoczenie dla niektórych – to jest dokładnie ten sam silnik w każdym przypadku. Tym samym, oznacza to że poprzez chiptuning tych jednostek możemy osiągnąć jednakowy wynik końcowy. W każdym z tych przypadków osiągalne są parametry w okolicy 165 KM oraz ponad 300 Nm!
Czy chiptuning silnika 1.3 TCE jest bezpieczny? Oczywiście że tak! Jak widać powyżej, sam producent stosuje to rozwiązanie w swoich silnikach. Jeśli posiadasz słabszą wersję ale nie chciałbyś 160 KM, nie ma problemu, poprzez chiptuning możemy konkretnie ustalić zakres mocy i momentu obrotowego. Tym samym np. z wersji 102 KM można zrobić 140 KM.
Programowanie silników 1.3 TCE odbywa się najczęściej poprzez złącze OBD lub bezpośrednio przez sterownik metodą bench mode. Tym samym chiptuning nie wymaga ryzykownego otwierania komputera aby wykonać programowanie.
Poniżej przykład modyfikacji silnika 1.3 TCE 115 KM. Pomiar mocy wykonany na hamowni w trybie 4×4, dzięki czemu auto czuło się jak na drodze. Wynik jak widać bardzo konkretny, 125 KM -> 166 KM co zmienia to auto nie do poznania.

Jeśli posiadasz model Renault czy Dacia z silnikiem 1.3 TCE i interesuje się większa moc silnika – chiptuning w Strefie Tuningu spełni Twoje oczekiwania! Masz pytania, chciałbyś dowiedzieć się jak to może być Twoim silniku? Czekam na Twój kontakt