Chiptuning

Co to jest chiptuning?
Chiptuning to elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Daje radość z jazdy i podnosi Twoje bezpieczeństwo na drodze. Pozwoli Ci odkryć Twój samochód na nowo – szybszy, sprawniejszy, palący mniej paliwa. Chiptuning polega na wykorzystaniu rezerw, jakie zostawił producent Twojego auta. Takie rezerwy istnieją także w autach bez turbiny. Dlaczego jest to możliwe?

Samochód benzynowy posiada urządzenie nazywane sterownikiem silnika (ECU). Jest to komputer odpowiadający za pracę silnika w każdych warunkach prędkości i obciążenia. ECU dysponuje wiedzą o tym, jak sterować paliwem i zapłonem w dowolnych warunkach. Parametry wpisane do ECU są przygotowane tak, aby trwałość auta była jak najwyższa, ale jednak niekoniecznie tak, aby silnik rozwijał największą moc i moment obrotowy i palił najmniej paliwa. Dlaczego?

Nie każdy dba o swoje auto. Fabryka celowo obniża osiągi silnika aby zabezpieczyć go przed awarią w wyniku niewłaściwej eksploatacji. Silnik niekiedy długo pracuje pomimo uszkodzeń elementów sterowania, bywa zasilany paliwem złej jakości, a używane materiały eksploatacyjne są nie wymieniane w terminie.

Samochód musi wykazać się niskim zużyciem paliwa – ale ponieważ normy określają dla jakich prędkości ( 90 i 120 km/h), producenci ograniczają osiągi i zużycie paliwa dokładnie przy tych prędkościach na 4 i 5 biegu wytwarzając sztuczne „dziury w gazie”. Duże ograniczenia dla obrotów poniżej 3000 mają na celu poprawienie spalania w „cyklu miejskim” – auto jednak traci znacznie na elastyczności.

Opłaty za samochody w Europie Zachodniej są uzależnione od mocy silnika, stąd większość aut oferowanych na rynku niemieckim ma mniejszą moc niż ich odpowiedniki na rynki japońskie czy amerykańskie – choć taki sam moment obrotowy.

Ale Ty nie musisz tracić tej mocy bezpowrotnie!

Jeżeli dbasz o swój samochód i pamiętasz o zmianie oleju, filtrów i wkładów oraz używasz paliwa co najmniej 95 oktanowego z pewnych stacji – jest to propozycja dla Ciebie aby odzyskać właśnie te konie mechaniczne, których Twoi producenci samochodu pożałowali. Możesz go wzmocnić nawet o ok. 10% momentu obrotowego i mocy ! To zasadniczo poprawi przyśpieszenie auta, a to zwiększy Twoje bezpieczeństwo na drodze. Łatwiej wyprzedzisz, płynniej przyśpieszysz.

Chiptuning jest więc zmianą oprogramowania komputera sterującego silnikiem tak, aby uzyskać wyższą sprawność, moc i moment oraz ewentualnie zmniejszyć nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy.
Robimy to rozsądnie, nie narażając silnika na nadmierny wysiłek. Wybierając nas, wybierasz uznaną i pewną markę. Tysiące osób rocznie wybiera V-tech. Bądź jednym z naszych zadowolonych klientów

Oferta chiptuningu

Możemy zainstalować chip (poprawiony program dodający mocy i momentu) do twojego samochodu (właściwie do prawie każdego auta wyposażonego w elektroniczny sterownik wtrysku). Program w nowszych autach wgramy przez gniazdo diagnostyczne (OBD i CANBUS), w starszych – poprzez wyjęcie i przeprogramowanie kości flash w sterowniku silnika.

Chipy w rozumieniu „tuningowym” są to modyfikacje oprogramowania sterującego silnikiem umieszczonego w centralce sterującej (komputerze, ECU) silnika. W nazewnictwie elektronicznym „chip” oznacza układ scalony. W komputerach sterujących silnikiem modyfikowana jest najczęściej zawartość zewnętrznej pamięci programu, umieszczona zwykle w układzie scalonym, zwanym pamięcią Eprom lub Flash. Niekiedy też modyfikuje się zawartość pamięci mikrokontrolera. Generalnie filozofia modyfikacji nie jest istotna dla uzyskanego efektu – znaczenie ma przede wszystkim dopracowanie programu i jego wszechstronna modyfikacja, niż sposób, w jaki zostanie on umieszczony w ECU. Programy do ECU można wgrywać za pomocą interfejsów do programowania przez gniazdo diagnostyczne (OBD), poprzez programator do sterowników przez port BDM, lub przez wylutowanie i przeprogramowanie epromu / flasha z programem. Niezależnie od metody oczekiwany efekt jest ten sam – wzrost mocy i momentu obrotowego.

Z uwagi na efekty tuningu chipy można podzielić na dwie zasadnicze kategorie:
•chipy do samochodów z turbinami lub innymi kompresorami powietrza
•chipy do samochodów wolnossących, czyli nie posiadających kompresora powietrza
Ponieważ efekty dla samochodów wyposażonych w turbo są ok. 3 – 4 razy większe niż samochodów wolnossących (choć nie dotyczy to oczywiście wszystkich modeli samochodów, utworzono osobne kategorie cenowe w zależności od tego, czy silnik jest doładowany czy nie. Osobno utworzono kategorię cenową dla samochodów małolitrażowych.

Powered by WordPress | Visit BestInCellPhones.com for Free Verizon Cell Phones | Thanks to iCellPhoneDeals.com, MMORPG Games and Conveyancing